Artikel 27 augustus 2021

Leraren overwegend positief over blended learning

Zestig procent van alle docenten vindt zichzelf klaar om ook in de toekomst online-les te geven. Dit blijkt uit gezamenlijk onderzoek van de universiteiten van Brussel, Oslo, Wollongong en Zuid-Oost Noorwegen onder 1.200 leraren uit in totaal twintig landen. Een opvallend hoog percentage, want voordat landen in lockdown gingen, had ruim de helft van de leraren nog nooit digitaal had lesgegeven.

De pandemie drong een verschuiving naar online-lesgeven en leren op in hogescholen en universiteiten over de hele wereld. Daardoor moesten docenten hun onderwijs in zeer korte tijd aanpassen, ongeacht of ze voorbereid waren of niet. Professor Jo Tondeur van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), gespecialiseerd in educatief ict-gebruik, onderzocht in een internationale studie hoe leraren de bruuske overgang naar afstandsonderwijs ten tijde van de pandemie hebben ervaren en wat die ervaringen betekenen voor de toekomst.

Lees het volledige artikel op computable.nl

Ook interessant