Artikel 16 augustus 2021

It is de kanarie in de kolenmijn

In de pre-Covid-wereld wist je ongeveer wat je te wachten stond omdat ontwikkelingen zich afspeelden binnen de kaders van hetgeen redelijk te voorspellen was. Vervolgens nam Covid-19 alle kaders weg. Nu maken we ons op voor het ‘nieuwe normaal’. Nog onduidelijk is wat dat met zich meebrengt. De it-afdeling in organisaties loopt daarbij voorop. Het is interessant om te zien welke ontwikkelingen zich daar afspelen.

Toen de pandemie uitbrak, moest it er als een razende de infrastructuur en applicaties in staat stellen om werken op afstand veilig te ondersteunen. Niet voor die paar ambulante medewerkers, maar voor de hele organisatie. Sommige bedrijven schakelden moeiteloos over, bij andere kostte het tijd.

Wat ook aan het licht kwam, is dat de digitale apparatuur die werknemers thuis gebruiken, niet zelden geavanceerder is dan die ze op kantoor gebruiken. Voor veel medewerkers voelt het op kantoor of ze een paar jaar terug in de tijd stappen. Een belangrijk aandachtspunt voor de terugkeer naar het nieuwe normaal is dus zeker: zorg voor up-to-date digitale ondersteuning die helpt om het werk makkelijker, maar ook prettiger en boeiender te maken.

Lees het volledige artikel op computable.nl

Ook interessant