Artikel 13 december 2021

Gamen van de toekomst is geen kinderspel

Sinds twee jaar verlangt de vraag naar wereldwijde hosting van games om ongekende niveaus van schaalbaarheid. En het einde is nog niet in zicht. Volgens Newzoo stijgt het aantal gamers wereldwijd naar verwachting van 2,81 naar 3,07 miljard tussen 2021-2023. Ofwel, de gaming-industrie is booming en de vraag blijft stijgen en daarmee de uitdaging.

Om gamers de best mogelijke ervaring te wil blijven bieden in een competitief landschap is een sterk netwerk nodig dat kan voldoen aan zware gebruikerseisen van gamers. Hogesnelheidsconnectiviteit is hierbij onmisbaar. De digitale infrastructuur moet sterk zijn, consistent en bovendien een voorspelbare latency bieden. Daarbovenop moet het mogelijk zijn dat het netwerk eenvoudig is op te schalen wanneer dat nodig is. 

Een dergelijk complex maar interessant proces vond plaats bij hostingprovider I3d.net. Op basis van mijn ervaring aldaar beschrijf ik in deze blog wat gamingbedrijven moeten doen om mee te kunnen in een competitief landschap van hostingpartijen en infrastructuuraanbieders.

Lees het volledige artikel op computable.nl

Ook interessant