Artikel 3 november 2021

Ahold Delhaize verandert in een netwerk-organisatie

TBX 2021

Ahold Delhaize transformeert naar een samengestelde netwerkorganisatie met een architectuur die de onderneming in staat stelt zich razendsnel aan te passen. Hierdoor is continue innovatie mogelijk om de klant zo goed mogelijk te bedienen en externe ‘schokken’ op te vangen. In Nederland is Albert Heijn hier al mee begonnen; de vestingen in andere landen in Europa volgen later.

Dit blijkt uit een presentatie van Gerhard van der Bijl, senior vp tech bij Albert Heijn, vanmorgen in Jaarbeurs Utrecht. Hij sprak daar tijdens het TBX Event, de opvolger van de it-vakbeurs Infosecurity.nl/Data & Cloud Expo

Albert Heijn vormt zich om van een grootgrutter naar een ‘leidend food- en tech-bedrijf’. De onderneming staat namelijk voor de uitdaging om zich de concurrentie van techbedrijven als Amazon en lokaal Picnic van het lijf te houden. Het antwoord is de schaalbaarheid te omarmen. Bovendien moet je in staat zijn om met beperkte extra inspanningen waarde toe te voegen.

Volgens de techbaas van Albert Heijn, Gall & Gall en Etos, heeft de pandemie zijn bedrijf wakker geschud. ‘We waren onvoldoende geschaald,’ zei hij. Corona is aangegrepen om de organisatie te verbeteren. Veel beter dan voorheen is in te spelen op onverwachte gebeurtenissen. ‘We zijn sterker teruggekomen. En dat doen we op basis van de kracht van het netwerk.’

Lees het volledige artikel op computable.nl

Ook interessant